Lezing ‘Kennismaking met de antroposofie als grondslag van de vrijeschoolpedagogie’

Donderdag 23 februari 20.00 uur Vrijeschool de Noorderkroon te Enschede

Kennismaking met de Antroposofie als grondslag van de vrijeschoolpedagogie

In het vrije schoolonderwijs gaan we ervan uit dat je als kind niet als een volledig onbeschreven blad wordt geboren. We zijn niet enkel een fysiek lichaam met een stel hersens dat ons in staat stelt om te denken, te leren en te ontwikkelen. Maar wat, over misschien liever gezegd wíe ligt er verborgen in die blauwdruk waarmee we geboren worden?

Brecht Drager geeft samen met verhalenverteller Wim Wolbrink een lezing waarin ze je kennis laten maken met de antroposofie als grondslag van de vrijeschool pedagogie.

Wat is de visie die de fundering vormt voor het vrijeschool onderwijs? Wat is de gedachte achter haar pedagogie en welke keuzes komen daaruit voort? In dit type onderwijs stomen we een kind niet klaar voor hokjes, labels en maatschappelijk gedefinieerde paden. In een vrije school mag een kind worden wie hij of zij in de basis is”.

Ben jij benieuwd naar het verhaal achter deze gedachte? Kom luisteren naar het verhaal van Brecht en Wim.

Locatie: Vrijeschool de Noorderkroon

Adres: Olieslagweg 138  7521 JG Enschede