De weg tot inzicht in hogere werelden (Online)

Online-cursus ‘De weg tot inzicht in hogere werelden’.

Rechtstreeks naar de 34 minuten durende podcast. Een gesprek tussen Niels Lunsing en Wim Wolbrink.

Voor het beluisteren van de podcast op ons You-Tubekanaal kun je ook op de afbeelding hieronder klikken.

Klik op afbeelding om naar de podcast te gaan.

Een cursus met verhalenverteller Wim Wolbrink.

We leven in het keerpunt der tijden. We herkennen dit doordat we ons midden in een ongekende turbulente tijd bevinden. Het is nu aan het vrije individu om in vol bewustzijn de ‘geest’ de aardse materiële wereld te laten binnenstromen. Ja, we leven ook in een tijd om daarvoor eerst de ‘geest’ volop te leren kennen.

In deze cursus onderzoeken we hoe we de geest kunnen waarnemen. Waar in welk gebied in ons binnenste kunnen we deze ‘geest’ kraakhelder en onmiskenbaar zien, zoals we een tafel met onze zintuigen kunnen zien? In zijn boek ‘De weg tot inzicht in hogere werelden (1904/1905)’ benoemd Steiner de wereld van de Geest ook wel de wereld van de Gedachten waarnemingen. En als we ook maar een glimp weten op te vangen van die wereld van de ‘geest’, ach, hoe blij, hoe vreugdevol kunnen wij vervolgens ons dagelijks leven daarmee verrijken.

Veel mensen verlangen ernaar dat er meer is dan alleen een materiële wereld. Veel mensen weten intuïtief dat er ook een wereld van de ziel en een wereld van de geest is. De ‘Filosofie van de Vrijheid’ is een van de sleutels tot die andere wereld. Steiner toont aan ons die weg naar de hogere werelden op buitengewoon veelzijdige wijze. En ieder mens kan die weg gewoon bewandelen. En dat gaan we samen doen. Een weg bewandelen die inzicht geeft in die hogere werelden. Waarom? Omdat we daarmee een kosmische heling tot stand brengen. En dat voel je. Wow!Boeken waaruit we werken

Deze vier boeken zijn allen van de Oostenrijkse filosoof dr. Rudolf Steiner:
– Filosofie van de Vrijheid (1894)
– Theosofie (1904)
– De weg tot inzicht in hogere werelden (1904/1905)
– Wetenschap van de geheimen der ziel (1910)

Op een speelse en praktische wijze wordt met verhalen, waarnemingsoefeningen, spelvormen, gesprekken en tekeningen de weg geduid waarlangs de student kan komen tot bewustzijnsverruiming en inzicht in de hogere werelden.

Wim Wolbrink portret 2023

Verhalen verteller Wim Wolbrink

Gastheer en docent Wim Wolbrink

Wim Wolbrink (1965) is verteller, verteldocent, verteltrainer, mede-oprichter van de Nationale Vertelschool en menskundig adviseur. Verder is Wim Wolbrink organisator van symposia en festivals waarin het vertellen centraal staat. Zijn opleiding tot verhalenverteller heeft Wim Wolbrink gevolgd aan het gerenommeerde Emerson College in East Sussex, Engeland. Met een verhaal, legende, mythe, sprookje of sage opent Wim Wolbrink de innerlijke wereld van de luisteraar. Ieder mens heeft de gave om met zijn zogenoemde ‘derde oog’ een innerlijke voorstelling te scheppen. Via die weg kan een mens beginnen door te dringen in de diepte van de Filosofie van de Vrijheid.

Download flyer online-cursus ‘De weg tot inzicht…’

Data, tijd, locatie

We werken aan het thema ‘Hoe verkrijgt men bewustzijn van hoger werelden’ op de vier woensdagavonden van  29 maart 2023 t/m 19 april 2023. We werken van 20:00 tot 21:30 uur met een uitloop tot maximaal 22:00 uur. De  foyer gaat open vanaf 19:55 uur. Na 21:30 gaat de ‘herberg’ open. Dat betekent dat de deelnemers informeel met elkaar kunnen napraten. Deze vorm van nabeschouwen wordt door de meeste deelnemers zeer op prijs gesteld.

We werken via een toegestuurde Zoom-link

Hoe

We werken via het programma Zoom. Voor elke uitzending ontvangt u een Zoom-link van ons om te kunnen deelnemen aan de interactieve uitzendingen.

De cursus kost € 60,-. Dit is inclusief digitale lesbrieven, lesmaterialen en nazending van de betreffende uitzending. Mocht het cursusbedrag voor u een onoverkomelijke drempel opleveren dan kun je contact opnemen met de organisatie via secretariaat@nationalevertelschool.nl.

Leden van de Jeugdsectie van de Antroposofische Vereniging in Nederland krijgen € 10,00 korting op de cursusprijs en betalen derhalve € 50,00 voor de hele cursus. Geef dat even aan bij jouw aanmelding via secretariaat@nationalevertelschool.nl.

Aanmelden gaat heel eenvoudig. Stuur een mailtje naar secretariaat@nationalevertelschool.nl of bel tijdens kantooruren op het telefoonnummer: 06 – 133 47 333. Bij aanmelden graag het volgende vermelden:
– naam cursus
– prijs cursus
– naam / adres /  e-mail / telefoonnummer (dit voor een vlotte financiële en administratieve afhandeling)